Kategóriák

Zoom integrálás és beállítása

Amennyiben a Prémium csomagban vagy, lehetőséged van automatikus Zoom meetingeket létrehoznod egy foglalás után. Hasznos lehet számodra, ha vannak olyan online szolgáltatásaid, amiket a Zoom-on keresztül végzel el, így egy foglalás után nem kell bajlódnod a meeting létrehozásával, mert mi automatikusan megtesszük helyetted.

Fontos megjegyezni, hogy az időpontok a Te fiókoddal fognak létrejönni, így azok a Zoom limitációk – például 40 perc hossz ingyenes esetén – vagy előnyök vonatkoznak rád, amilyen Zoom csomagban van a fiókod.

Integráció

Ahhoz, hogy létrejöjjenek automatikusan időpontok, létre kell hoznod  néhány rövid lépésben egy úgynevezett „applikációt” a Zoom marketplace-n. Ezzel fogod tudni összekötni az időpontfoglaló oldaladat a Zoom-al.

Amennyiben segítségre van szükséged a Zoom integrálásával, keress minket az elérhetőségeinket és szívesen segítünk neked!

Elsőként látogass egy a Zoom marketplace-re: https://marketplace.zoom.us/

Bejelentkezés után a jobb felső sarokban a Develop alatt kattints a „Build Server-to-Server App” opcióra. Adj meg neki egy nevet, ez csak számodra lesz fontos, hogy azonosítani tudd később az applikációt. Ne írj bele ékezetet!

Sikeres létrehozás után egy hasonló képernyőnek kell fogadnia:

Itt láthatsz három nagyon fontos adatot: Account ID, Client ID és Client Secret.

Lépj az Online foglalás admin felületedre és navigálj el a Beállítások > Integráció > Zoom menüpontba. Kattints a Bekapcsolva opcióra és a megjelenő mezőkbe illeszd be az annak megfelelő adatokat a Zoom oldalról. Kattints a Copy gombra, így rögtön másolod is.

Három további beállítási lehetőséget látsz:

Meeting címe: Ezzel a címmel jönnek létre automatikusan a Zoom meetingek. Alapértelmezetten: szolgáltatás neve.

Meeting leírása: Megadhatsz egyedi leírást a meetingről. Alapértelmezetten: szolgáltatás megjegyzése.

Véletlenszerű jelszó beállítása a meeting-hez: 8 karakterhosszú jelszót generálunk az új meetingekhez, amit láthatsz a meeting beállításokban Zoom fiókodban vagy pedig emailhez is csatolhatod.

Mentés után lépj vissza a Zoom oldalra, hogy befejezhesd a beállításokat. 

Az Information oldalon megváltoztathatod a nevét, meg kell adnod egy rövid leírást (Short Description), hogy ezzel az applikációval milyen Zoom meetingeket hozol létre, illetve pedig egy vállalkozásnevet / cégnevet is meg kell adj (Company name). 

Developer Contact alatt olyan adatokat kell megadj, amikre olyan információk fognak érkezni, hogy ha fontos teendőd van az applikációddal vagy a Zoom marketplacen változások történnek.

A legfontosabb rész pedig a Scopes oldalon található.

Itt adod meg, hogy milyen jogosultságai legyenek az applikációdnak. Az alábbiakat válaszd ki:

Meeting szekció alatt:

View and manage all user meetings

  • meeting:update:meeting:admin
  • meeting:delete:meeting:admin
  • meeting:write:meeting:admin

User szekció alatt:

View all user information

  • user:read:user:admin
  • user:read:list_users:admin

View users information and manage users

  • user:write:user:admin

Utolsó lépésként pedig az Activation oldalon kattints az „Activate your app” gombra és kész is vagy az applikációddal!

Online foglalás admin oldalon még két lépés van: hozzárendelni a Zoom fiókot egy munkatárshoz és beállítani, hogy melyik szolgáltatás használ Zoom meetinget.

Lépj a Munkatársak oldalra és a kiválasztott munkatársnál kattints a Szerkesztés gombra. A megnyíló ablak alján válaszd ki a Zoom felhasználót. Ezzel hozzácsatoltad a Zoom applikációdat. Majd nyisd meg a Szolgáltatások oldalt, a megfelelő Szolgáltatásnál kattints a Szerkesztés opcióra és az oldal alján aktiváld a Zoom-ot ehhez a Szolgáltatáshoz.

Ha egy ügyfél időpontot foglal a Zoom szolgáltatás(ok)hoz, akkor készít a rendszer egy meeting-et. A visszaigazoló emailben megtalálható lesz a Munkatársak az a link, amivel el tudja indítani a meetinget vagy pedig a saját Zoom profilodból is lehetőséged van rá. Az ügyfeled pedig talál egy linket a saját visszaigazoló emailjében, amiben csatlakozni tud a meetinghez.