Kategóriák

Kategóriák és szolgáltatások hozzáadása

Figyelem!

Ha az oldalad kezdeti beállításait végzed, először egy helyszínt és egy munkatársat szükséges felvinnéd, utána tudsz csak szolgáltatást hozzáadni.

Saját szolgáltatásokat hozhatsz létre többszintű szolgáltatáskategóriákkal. A strukturált nézetnek köszönhetően egyszerűen kategorizálhatod üzleti szolgáltatásaidat.

Könnyű átláthatóságot kaphatsz, ha a szolgáltatásszerkezetet Grafikus nézetben minden irányba mozgatod az egérrel. A nézetet nagyíthatod és kicsinyítheted is. Ha elvesztetted a nézet közepét, a nagyítás gomb melletti gombra kattintva automatikusan középre igazíthatod.

Ha a lista nézetet preferálod, csak kattints a „Lista nézet” gombra.

Először létre kell hoznod egy kategóriát. Ehhez kattints a „+” ikonra a Kategóriák után a képernyő közepén. Add meg a kategória nevét, majd kattints a Mentés ikonra. Kész is az első kategóriád.

Ha egy második kategóriát szeretnél hozzáadni, a fenti folyamatot annyiszor ismételheted meg, ahányszor csak szükséges. A kategóriák és szolgáltatások száma nincs korlátozva.

Ha bármelyik kategóriához alkategóriát szeretnél hozzáadni, kattints a kategória mellett lévő „+” ikonra. A rendszer megkérdi, hogy kategóriát vagy szolgáltatást kívánsz-e hozzáadni. Válasszd a Kategória opciót, és az alkategória nevének megadásával mentsd el.

Szolgáltatás hozzáadásához alkategóriához vagy kategóriába, kattints a + ikonra, és válasszd ki a szolgáltatás opciót.

Egy új ablak fog megnyílni, ahol beállíthatjuk a részleteket.

Öt különböző lapon lehet az információkat megadni, ahol ki kell töltenie az adatokat a Szolgáltatásnak megfelelően.

  • SZOLGÁLTATÁS RÉSZLETEI
  • MUNKATÁRSAK
  • MUNKAIDŐ
  • KIEGÉSZÍTŐK
  • BEÁLLÍTÁSOK

Szolgáltatás képe: hozzáadhatsz egy képet a szolgáltatáshoz, amelyet ügyfeleid látni fognak a foglalási folyamat során.

Szolgáltatás neve: megadhatsz egy tetszőleges nevet
Kategória: a kategória automatikusan öröklődik, de szükség esetén módosíthatod is.

Ár: A szolgáltatás alapértelmezett ára.

Időtartam: Ez egy fontos mező, ahol megadhatod, hogy milyen hosszú az szolgáltatás időtartalma. Az itt található lehetőségek (hossz) az Általános beállításokban megadott hossza alapján jelennek meg. Ha 10 perces időtartamot választasz, akkor 10 perc hosszúak lesznek az időpontjaid.

Intervallum hossza a naptárban: Itt pedig azt adhatod meg, hogy a naptárban milyen hosszú időpontot lássanak az ügyfelek. Ez akár lehet kevesebb, de akár több is, mint az Időtartam.
Szünet hossza az időpont előtt: Ha esetleg felkészülési időre van szükséged a Szolgáltatás kezdete előtt, itt kell beállítanod.
Szünet hossza az időpont után: Ha viszont további időre van szükséged a Szolgáltatás vége után, itt tudod beállítani.
Ismétlődő: Egyes szolgáltatások meghatározott időpontban indulnak és fejeződnek be. Például hajvágásra kérsz időpontot egy fodrásznál. A fodrász levágja a hajad, a végén pedig befejeződik az időpont. Ez a szolgáltatástípus nem Ismétlődő. De vannak olyan szolgáltatások is, amelyek nem egyszeri időpontok. Például egy szemorvosnak tíz napos kezelést kell adnia neked. Ez a fajta szolgáltatás Ismétlődő szolgáltatás. Egy foglalás során több időpontot is lefoglalhatnak hozzád a Te beállításaid szerint.

 

Ismétlés gyakorisága: Ki kell választanod, hogy az ügyfél milyen gyakran veheti igénybe a szolgáltatást. Három lehetőség közül választhatsz:

  • Havi
  • Heti
  • Napi

Havi ismétlődő szolgáltatás: Ha a szolgáltatásod bizonyos napokon ismétlődik a hónapban, választhatod a Havi opciót. Az ügyfelek választhatnak a hónap napjai közül, vagy a hét bizonyos napjait, mint például az első vasárnap, az utolsó szerda, a hónap harmadik péntekje.

Heti ismétlődő szolgáltatások: Ezt az opciót akkor válaszd, ha a szolgáltatásod bizonyos napokon ismétlődik a héten. Például ismétlődhet minden hét 1., 3., vagy 5. napján.

Napi ismétlődő szolgáltatások: Ha a szolgáltatásod minden nap vagy minden N. nap ismétlődik, a Napi opciót kell választanod.

Teljes időszak rögzítése: Ha ezt az opciót bejelölöd, korlátozhatod az ismétlődő szolgáltatások teljes időtartamát. Például, ha a kezelés tíz napig tart, ebben az esetben bejelöljük ezt az opciót és beírjuk a tíz napot. Ebben a szekcióban a nap mellett hónap, hét, és alkalom lehetőségek is vannak. Ha ezt az opciót nem aktiválod, az ügyfél fogja meghatározni, hogy a szolgáltatás mennyi ideig tartson a foglaláskor.

Gyakoriság rögzítése: Ezzel a megoldással beállíthatod az ismétlések gyakoriságát, tehát annak gyakoriságát, amit eddig beállítottál. Ha hozzáadsz egy Havi ismétlődő szolgáltatást és ezt az opciót aktiválva kiválasztasz hónapban öt napot, az ügyfél foglaláskor öt napot választhat a hónapban. Vagy ha hozzáadsz egy Heti ismétlődő szolgáltatást és a Rögzített gyakoriságnál három napot írsz be a héten, akkor az ügyfelek csak a hét három napját választhatják foglaláskor. Amikor ezt az opciót kikapcsolod, nem szabsz korlátokat az ügyfelek számára.

Fizetés: Ezzel az opcióval megadhatod, hogy az ismétlődő szolgáltatások hogyan legyenek fizetve foglaláskor. Két lehetőséged van:

  • Az ügyfeleknek csak az első időpontért kell fizetniük, tehát minden időpontért külön kell fizetniük.
  • Az ügyfeleknek az összes időpontért egyszerre kell fizetniük, a foglalás végén.

Ha csak az első időpontért kell fizetniük, az első opció kell neked. Ha a második opciót választod, az ügyfeleket kötelezni fogjuk, hogy az ismétlődő időpontfoglaláskor egyszerre fizessék ki az egész összeget.

Kapacitás: Ezzel az opcióval beállíthatod, hogy az ügyfeleid egyénileg vagy csoportosan jelentkezhetnek a szolgáltatásaidra. Ha egyedül kell foglalniuk, válaszd az Egyszemélyes opciót. Egyébként választhatod a Csoport opciót és meghatározhatod a résztvevő ügyfelek számát.

Leírás: Megadhatsz a szolgáltatáshoz egy rövid leírást. Ezt az információt az ügyfél a foglalás során látja, illetve email értesítés során is megkapja (ez opcionális, amennyiben legalább Standard csomagot választasz).

A MUNKATÁRSAK lapon felveheted a Szolgáltatásban dolgozó alkalmazottakat. Ha az aktuális Szolgáltatásnak egyedi ára van a munkavállaló számára, akkor pipáld ki az „Egyedi ár” lehetőséget, ahol 3 lehetőséget kell megadj. Az első hasábba a szolgáltatás teljes árát kell megadnod az adott munkatársra nézve. A második hasábba az előleg értékét kell megszabni (opcionális). A harmadiknál pedig ki kell választanod, hogy az előleghez megadott érték Ft alapú vagy százalékos érték (opcionális).

MUNKAIDŐ lapon egyedi munkaidőt állíthatsz be szolgáltatáshoz. Alapértelmezés szerint a Beállítások > Munkaidő alatt beállított időszakok szerint fog a szolgáltatás megjelenni az ügyeleknek. Ha egyedi munkaidőre van szükséged a szolgáltatáshoz, először aktiválnod kell az „Egyedi beosztás beállítása” jelölőnégyzetet, és meg kell adnod a Szolgáltatáshoz tartozó egyedi munkaidőt.

Ha a szolgáltatás idejének bármely konkrét napja eltérő lesz a jövőben, azt a KÜLÖNLEGES NAPOK almenüben megadhatod. Csak kattints a Különleges nap hozzáadása gombra, és válaszd ki a dátumot, a kezdés és a befejezés időpontját. Például, ha egy nap a vállalkozásodnak nem minősül munkanapnak, de ennek a szolgáltatásnak időpontokat kell fogadnia, akkor ebben az almenüben felveheted ezeket a napokat.

Szükséges megadnod egy kezdeti és vége időpontot is. Viszont ha ez egy munkanap a vállalkozás számára, de ehhez a szolgáltatáshoz nem kell időpontot fogadni, akkor ezt úgy érheted el, hogy hozzáadod az adott nap dátumát, de nem választasz időintervallumot (kezdeti és vége időpont). Ennek eredményeként azon a napon nem tudnak erre a szolgáltatásra foglalni.

A KIEGÉSZÍTŐ lapon további elemeket adhatsz hozzá szolgáltatásodhoz.

Megadhatod a nevét, árát, mennyiségét, de akár képét is.

Ha az ügyfél kiegészítőt ad hozzá, annak időtartama hozzáadódik a Szolgáltatás időpont időtartamához. Megadhatsz olyan kiegészítőt is, amelynek nincs időtartama. Ebben az esetben hagyd üresen az „Időtartam” rublikát.

Beállíthatsz egy konkrét fizetési módot is a szolgáltatásaihoz. Ehhez el kell navigálniod a szolgáltatás BEÁLLÍTÁSOK részéhez. Ez a funkció akkor hasznos, ha bármely szolgáltatáshoz más fizetési módot szeretnél használni, hogy meghatározni, mely szolgáltatások igényelnek online fizetést és melyek nem.

Itt lehetőséged van beállítani további lehetőségeket is, mint például a „Csak a munkatársaknak látható”. Ez akkor lehet mérvadó, ha egy szolgáltatáshoz nem akarod, hogy foglalhassanak az ügyfelek, viszont te kézzel foglalhass nekik ehhez a szolgáltatáshoz.

A KIEGÉSZÍTŐ lapon további elemeket adhatsz hozzá szolgáltatásodhoz.

Megadhatod a nevét, árát, mennyiségét, de akár képét is.

Ha az ügyfél kiegészítőt ad hozzá, annak időtartama hozzáadódik a Szolgáltatás időpont időtartamához. Megadhatsz olyan kiegészítőt is, amelynek nincs időtartama. Ebben az esetben hagyd üresen az „Időtartam” rublikát.

Beállíthatsz egy konkrét fizetési módot is a szolgáltatásaihoz. Ehhez el kell navigálniod a szolgáltatás BEÁLLÍTÁSOK részéhez. Ez a funkció akkor hasznos, ha bármely szolgáltatáshoz más fizetési módot szeretnél használni, hogy meghatározni, mely szolgáltatások igényelnek online fizetést és melyek nem.

Itt lehetőséged van beállítani további lehetőségeket is, mint például a „Csak a munkatársaknak látható”. Ez akkor lehet mérvadó, ha egy szolgáltatáshoz nem akarod, hogy foglalhassanak az ügyfelek, viszont te kézzel foglalhass nekik ehhez a szolgáltatáshoz.